Travel

Hola España – Semana 2

23 juli 2014
Playa Mojacar

Inmiddels ben ik alweer een aantal dagen thuis, maar wat is het heerlijk om nu deze post van onze tweede week in het prachtige Spanje te mogen maken. Zo kan ik het vakantiegevoel nog even vasthouden, alhoewel dat met de huidige temperaturen niet héél moeilijk is. Zondag miste ik het zwembad al, want na vijf minuten buiten plakte ik al. En dan is zo’n “verkoelend” (het water was 28 graden, maar dat was toch echt zo’n tien graden kouder dan de buitentemperatuur) zwembad best wel lekker.

In vergelijking met de eerste week was onze tweede week een iets actievere week. Op zaterdag gingen we shoppen in Murcia en zondag gingen we raften. Wat was dat leuk! De rivier was niet heel wild, dus ook met kinderen prima te doen maar het uitzicht was adembenemend mooi. Groen en uitzicht op bergen wisselden elkaar af en het was echt genieten. Er zaten ook nog twee watervalletjes in, een redelijk kleine en een wat hogere (waarbij boten samengevoegd werden en we twee begeleiders kregen, omdat het anders waarschijnlijk te gevaarlijk was). En dat was leuk! Daarna aten we heerlijk in het dorpje waar de opstapplaats was. Mocht je ooit in de omgeving van Murcia zijn dan is dit écht een aanrader. Omdat we zowel zaterdag als zondag een aardig eind hebben gereden hadden we maandag een rustigere dag. Zwembad, strandje en genieten. Dinsdag hadden we met een deel van het gezelschap een actieve dag en trokken we Cabo de Gata in. Alhoewel het hemelsbreed nog geen 50 kilometer was naar het zuidelijkste puntje was het toch een aardig eindje rijden, dat krijg je met bergen. Maar dat was geen straf; onderweg kwamen we leuke dorpjes en prachtige uitzichten tegen en ook de flamingo’s werden gespot. De rest van de week bestond vooral uit zwemmen, spelletjes spelen, naar diverse stranden, winkeltjes kijken, leuke dorpjes bezoeken en lekker eten. Kortom: ook week 2 was ultiem genieten.

Naar Murcia om te shoppen

Klaar om te shoppen!

Uitzicht Spanje Mojacar

Als we richting het zuiden of de meeste stranden reden kwamen we iedere keer langs dit prachtige uitzicht.

Spanje Nijar

Spanje Cabo de Gata Flamingos

Spanje Cabo de Gata

Eindelijk paella!

Playa de los Genoveses

Het prachtige Playa de Los Genoveses, met meerdere brandingen. Perfect om te bodyboarden; wat mijn zusje daar dan ook voor het eerst deed.

Mojacar

Nachtzwemmen!

Ons huis lag op een heuvel net buiten Mojacar Playa, op een avond besloten we Mojacar zelf te bezoeken (wat op een berg ligt) en dat was echt een prachtig en gezellig dorpje. Leuke sfeer en prachtige terrassen met uitzicht.

Playa Mojacar

De zee is top!

Mojacar

Op onze laatste echte dag (de vrijdag) besloten Ninthe en ik de wekker te zetten, zodat we konden genieten vanaf de zonsopkomst. Vanaf een van de niveaus van de tuin hadden we perfect uitzicht op de zee en zagen we de zon als een prachtige rode bal opkomen.

Spanje Mojacar

Het waren echt twee heerlijke weken in Spanje!

Dit vind je waarschijnlijk ook leuk

• Anna 29/07/14 op 10:07

Wat een leuke foto’s! Spanje is echt prachtig, ik wil er ook graag weer naartoe.

• Anne Solveig 28/07/14 op 12:22

Wat ziet dat er allemaal leuk uit!!

• iiiThinkPink 25/07/14 op 15:38

Leuke foto’s!

• Teddy 24/07/14 op 10:49

Wat een leuke foto’s! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad

• Evelien 23/07/14 op 21:24

Ziet er heerlijk uit! Nu lekker nagenieten en snel een date met mij plannen 😉

• Linda 23/07/14 op 10:45

Prachtige foto’s zo te zien heb je een top tijd gehad!