Photography

Review: Webprint fotoalbum

22 december 2014
fotoalbum-webprint-0283

Foto’s, ik ben er dol op, dat is inmiddels denk ik wel duidelijk. Foto’s afdrukken, daar ben ik echter iets minder goed in. Inmiddels heb ik mezelf aangeleerd om na iedere vakantie meteen een minialbum van die vakantie te maken, maar van onze roadtrip door Florida ging dat me écht niet lukken hoor! Het aanbod van Webprint om een van hun fotoalbums uit te testen kwam dan ook als geroepen en enkele weken na de vakantie (ik moest me van mezelf eerst even op de naderende tentamenweek richten) ging ik aan de slag met het maken van een album. Hier konden een stuk meer foto’s in, maar de keus was nog steeds ontzettend lastig. Ik wilde namelijk niet een megadik album, omdat ik het ook toegankelijk wilde houden. Gewoon een mooi album, wat ik aan mensen kan laten zien zonder dat ze meteen “oef, zoveel pagina’s!” denken. Nou dat is zeker gelukt!

fotoalbum-webprint-0282

Ik maakte het album zelf, via de online editor van Webprint. Eerst vond ik dit wel een nadeel, want ik dacht dat ik mijn album per sé in een keer moest maken, maar dat is onzin. Ik kon het album gewoon tussendoor opslaan en er later aan verder werken. Geen extra software op mijn, toch al overvolle, computer nodig dus. Wat ik ook erg handig vond was de mogelijkheid om de foto’s die je upload te verdelen in mappen, zo maakte ik voor iedere dag een map en dit was erg handig met het toevoegen van de foto’s aan mijn album.

fotoalbum-webprint-0283

De layouts voor de pagina’s maakte ik zelf, maar er zijn een hoop standaard templates waar je uit kunt kiezen en waar je je foto’s automatisch in kunt laten plaatsen. In het begin was het even zoeken naar wat ik wilde en hoe ik dit ging doen, maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Na het bestellen was het album binnen de beloofde termijn binnen en het was goed verpakt. Het album zelf zat in bubbeltjeswrap, wat weer in een kartonnendoosje zat.

fotoalbum-webprint-0284

fotoalbum-webprint-0286

fotoalbum-webprint-0288

Het album zelf ziet er mooi uit. De kleuren zijn mooi en de kwaliteit is goed. De kaft is licht glanzend, maar niet té en de pagina’s zijn wat matter, waardoor de foto’s mooi uitkomen. Enige puntje van kritiek vind ik het logo op de achterkant van het album, ik vind het persoonlijk jammer als dit op de achterkant staat en zou er ook graag extra voor betalen om dit logo niet op de achterkant van mijn album te hebben.

fotoalbum-webprint-0289

Het album dat ik mocht bestellen is een standaard liggend fotoalbum in de maat XL en is momenteel bij Webprint in de aanbieding voor € 13,97.

Dit vind je waarschijnlijk ook leuk