Travel

Roadtrip Florida #1 Miami

7 november 2014
Miami Beach

Drie dagen voordat we eindelijk zouden vertrekken ontvang ik aan het einde van de middag een e-mail van onze ticketagent. AirFrance heft onze rechtstreekse vlucht van Düsseldorf naar Atlanta geanuleerd Het geboden alternatief is vliegen vanaf Düsseldorf, naar Amsterdam, naar Atlanta, naar Miami. Een extra overstap dus en een paar uur extra reistijd. Na gebeld te hebben met de ticketagent blijkt er ook een mogelijkheid voor Düsseldorf-Parijs-Miami te zijn, wat eigenlijk nog beter is want overstappen in Europa gaat net iets vlotter dan overstappen in Amerika. Helaas zijn AirFrance en Delta al gesloten en moeten we tot de volgende dag wachten. De bevestiging komt binnen, maar we vliegen ineens terug vanaf Chicago in plaats van Orlando. Even ter informatie: dat ligt slechts 1.500 mijl uit elkaar. Snel gebeld en het blijkt een typefoutje van de ticketagent, er is niks aan de hand onze terugvlucht is ongewijzigd. Ik hang nog 5 keer met ze aan de telefoon voor ik de e-tickets heb ontvangen, maar op donderdag 16 oktober is het dan eindelijk zo ver: onze reis naar Amerika gaat beginnen.

Midden in de nacht gaat onze wekker, maar dat is met een goed doel! Snel de laatste spullen in de auto en op naar Düsseldorf! Ik doe nog een dutje in de auto en binnen no time zijn we bij de parkeergarage. Snel met het busje naar de vertrekhal en onze bagage afleveren. Mijn koffer is slechts 15 kilo, wat een unicum! Als wij vroeger op vakantie gingen naar Zuid-Frankrijk (met de auto) nam ik ongeveer 10 paar schoenen mee en ik heb regelmatig spullen bij mijn vriend in de koffer gestopt omdat mijn koffer veel te zwaar was. Met het gegeven dat we gingen rondreizen wilde ik zeker niet te veel mee zeulen en dat is me gelukt! Achteraf gezien had ik zelfs nog ietsjes minder mee kunnen nemen, maar dat weet ik weer voor een volgende keer. Na een paar uur wachten vertrekken we naar Parijs en volgens mij slaap ik het merendeel van de vlucht. In Parijs doden we de tijd met wat rondlopen, winkeltjes kijken en spelletjes spelen op onze telefoon, lang leve de stopcontacten bij de bankjes. Ietsjes later dan gepland vertrekt ons vliegtuig richting Miami. Ik wilde in het vliegtuig eigenlijk een boek lezen, maar ik kan me slecht concentreren. Lekker slapen, films kijken en af en toe de benen strekken dus. Onderweg hebben we flink turbulentie, wat zorgt voor zweethandjes bij vriendlief. Uiteraard komen we rond half zes ’s avonds (lokale tijd) gewoon veilig aan in Miami.

Miami vanuit de lucht

Op het vliegveld van Miami gaat alles een stuk vlotter dan verwacht, onze koffers staan zelfs al klaar als we bij de bagageband komen en nog geen twee uur nadat ons vliegtuig is geland rijden we in onze huurauto de parkeergarage van Miami Airport uit. Dat huren van die auto ging wel even iets anders dan wij in Europa gewend zijn trouwens. Allereerst heeft mijn vriend nog nooit zó vaak zijn handtekening of initialen op een contract moeten zetten als hier. Bij werkelijk ieder regeltje moet je tekenen. Maar ook het ophalen van de auto ging even anders. Wij zijn gewend dat zo’n auto gecontroleerd wordt, dat de schade wordt opgeschreven et cetera. Hier niet, we kwamen aanlopen, gaven onze papieren en kregen te horen in welke rij we onze auto op konden halen. De sleutel zat erop en we mochten zelf een auto uitkiezen. Er stonden denk ik wel 20 auto’s op een rij te blinken. Je snapt het, mijn vriend voelde zich als een kind in een snoepwinkel en na even kijken koos hij de auto waar we de rest van de vakantie in rond zouden rijden.

De straat

Appartementen complex

Een klein half uurtje later kwamen we aan bij het adres waar we de eerste twee nachten zouden verblijven. Via AirBnB hadden we een kamer geboekt bij een jong stel, op loopafstand van het strand. Het eerste wat ik dacht was: wow dit is net als uit de film! Ken je die appartementen gebouwen in sommige Amerikaanse films, waarin alle appartementen rondom een binnenplaats zitten met in het midden een trap naar de tweede verdieping? Nou dat dus. Na een korte rondleiding door het appartement besloten we ons even op te frissen om vervolgens wat te gaan eten, dat hadden we namelijk nog niet echt gedaan. Op aanwijzing van onze host liepen we een stuk en zo kwamen we terecht in een ontzettend gezellig gedeelte met vele winkels en eettentjes. Omdat we erg moe waren besloten we voor simpel te gaan en bij Burgers&Shakes aten we heerlijke hamburgers. Dat simpel niet altijd tegen hoeft te vallen bewees deze ontzettend leuke tent wel. We aten onze hamburgers op en genoten van alle drukte om ons heen. Omdat het een lange dag was vielen rond 22.00uur onze ogen bijna dicht en na een korte tussenstop bij Walgreens , om wat drinken te halen en wat langwerkende koolhydraten voor het geval ik ’s nachts een hypo zou krijgen, liepen we terug naar het appartement waar we in no time in slaap vielen.

Uitzicht vanaf het balkon

Ontbijten bij IHOP

De volgende ochtend werden we al vroeg wakker en na genoten te hebben van het prachtige uitzicht vanaf het balkon besloten we wat spullen te verzamelen en ergens te gaan ontbijten, om vervolgens richting het strand te gaan. We liepen langs het strand en genoten van het prachtige uitzicht en de rust. Toen onze magen echt begonnen te knorren liepen we richting IHOP, want je eerste ochtend in Amerika begin je natuurlijk met pancakes. En wat waren het er veel! Ik kreeg ze met moeite op. Na een zoektocht naar zonnebrand (wat vriendlief eigenlijk niet nodig vond.. maar zelfs ik voelde ’s ochtends de zon al branden en hij is toch echt een stuk witter en gevoeliger voor de zon dan mij) liepen we richting het strand. Vriendlief wil per se een bedje met een parasol maar als blijkt dat we daar 20 dollar voor moeten betalen is hij het met me eens dat dat voor die paar uur wel heel erg veel is. Als de verkoper doorheeft dat we het echt niet gaan betalen mogen we uiteindelijk voor de helft, met de voorwaarde dat we voor 2 uur weg zijn. Ik vind het nog steeds veel geld voor een bedje en een parasol, maar vriendlief wil het graag en ach, we zijn op vakantie. We genieten van het prachtige strand en de heerlijke zee. Maar daarnaast genieten we ook van alles wat er om ons heen gebeurd. Een aantal meter naast ons nemen twee wat oudere dames plaats, die het samen ontzettend gezellig hebben en het geen probleem vinden dat het halve strand meegeniet. Als wij een half uurtje liggen komt er een mager oud mannetje aanlopen, helemaal ingepakt en met een petje op. Hij trekt een soort buggy met daarin drie parasols, een stoeltje en een boombox. Hij begint met het opzetten van de parasols, spant er nog een handdoekje tussen (hij is blijkbaar nogal bang van de zon?), zet zijn boombox aan en gaat zitten op zijn stoeltje. En de muziek die uit die boombox komt? Totaal niet wat je bij deze man verwacht. De dames naast ons vinden het prachtig en gaan helemaal los op de muziek van het mannetje, inclusief meezingen en uitbundige dansjes. Geweldig.

Miami Beach

Bier bij Burgers&Shakes

Tegen tweeën pakken we onze spullen in en lopen we terug richting het appartement. We maken nog een tussenstop bij Burgers&Shakes, waar we genieten van een paar heerlijke koude biertjes. Na het zand van ons afgespoeld te hebben gaan we met de bus richting de Aventura Mall. Die bus was ook nog een heel avontuur. In Amerika is het openbaar vervoer lang niet zo goed geregeld als in Nederland, maar in Miami is er een redelijk busnetwerk. Echter, de ene bus raasde onze halte voorbij en de andere ging weer niet naar de juiste bestemming. Uiteindelijk zaten we in de goede bus, maar ook toen duurde het nog een hele tijd voor we er waren. Het was een stukje van zo’n 10 mijl, maar wat een drukte in het verkeer.

In de mall weten we in eerste instantie niet wat we mee maken. We komen binnen via een soort food court, met tig verschillende soorten restaurants en in het midden honderden tafels en stoelen. De mall is drie verdiepingen groot en echt gigantisch! Na wat rondgelopen te hebben over de begane grond (en een hoop winkels bekeken te hebben) besluiten we op de plattegrond te kijken welke winkels er nog meer zijn. Ik zie Victoria’s Secret, Steve Madden, Tommy Hilfiger en Sephora staan en wil hier zeker even een kijkje nemen! Bij Victoria’s Secret slaag ik voor twee prachtige beha’s en wat broekjes en ook bij Sephora slaag ik goed. Bij Steve Madden en Tommy Hilfiger hebben ze niet de items die ik graag wil hebben, maar dat is niet erg: ik heb immers bij Victoria’s Secret en Sephora al genoeg geld uitgegeven. Inmiddels beginnen we trek te krijgen en we eten we ieder een pizzapunt, alvorens terug naar de bushalte te gaan. Wat een chaos! Bussen komen en gaan, maar er is geen duidelijke plek en alles loopt door elkaar heen. Uiteindelijk hebben we de bus die we willen en anderhalf uur later stappen we compleet verkleumd uit in South Beach. De buschauffeur was namelijk van mening dat het warm was en de airco aan moest. Heel fijn, maar niet als deze op standje vrieskiest staat en je er door de verkeersdrukte anderhalf uur over doet!

Aventura Mall

Miami south beach cocktail

We lopen wat rond door South Beach en besluiten op de boulevard te gaan eten. Ik bestel een cocktail, die redelijk groot blijkt te zijn én ook nog eens gratis wordt bijgevuld. Ben ik even blij dat ik voor de kleinste optie ben gegaan. De mensen aan het tafel naast ons hebben namelijk dezelfde cocktail besteld, alleen dan in de grote variant dat is echt een soort bowl. Na het eten zijn we moe en ondanks de gezellige sfeer besluiten we de clubs te laten voor wat ze zijn en lekker naar ons bedje te gaan. We pakken de bus terug, wat nu redelijk vlot gaat en eenmaal in het appartement slapen we weer in no time.

Meer Florida Roadtrip blogs

Roadtrip Florida #8 Cape Canaveral
Roadtrip Florida #7 Daytona Beach
Roadtrip Florida #6 Universal Studio’s
Roadtrip Florida #5 Crystal River & Omgeving Orlando
Roadtrip Florida #4 Golf van Mexico
Roadtrip Florida #3 Everglades
Roadtrip Florida #2 The Keys
The Florida Bucketlist – Wat deed ik wel en niet?

Dit vind je waarschijnlijk ook leuk

• Jennifer 15/11/14 op 22:18

Wauw alles ziet er echt mooi uit! Wel balen van de ticketmaatschappij, maar gelukkig is dat toch goed gekomen 🙂

• Pauline 10/11/14 op 17:56

Wow, dat lijkt me een superleuke reis! Ik wil ook al een tijdje naar Florida! ^^

• Caro 09/11/14 op 22:12

Wauw wat ziet het er allemaal mooi uit! En dat AirB&B is inderdaad net als in de films!

• Dascha 09/11/14 op 19:04

Echt prachtig!!

xoxo
    Dascha

• Rebecca 09/11/14 op 18:47

Hihi helemaal mee eens over de pancakes. Als je in Amerika bent MOET je dat gewoon minstens een keertje eten. De eerste keer dat ik in de Mall was wist ik ook niet wat me overkwam maar man wat mis ik het haha

• Sara - Window On My Wardrobe 09/11/14 op 17:48

Wat een leuke reis, lijkt me een superervaring!

X Sara

• Dionne 09/11/14 op 14:39

Wat een mooie foto;s!

• Beautyjuf 09/11/14 op 10:33

Oh, turbulentie…Vreselijk! Dan gaat mijn hard vreselijk te keer, krijg ik het ongelooflijk warm en heeft mijn vriend het even heel zwaar met mij 😉 Ik knijp zijn handen dan helemaal fijn, haha! Wat een tof verslag! Onwijs leuk om te lezen. Ik vind de foto’s ook erg mooi.

• Shanti 09/11/14 op 20:42

Dat heeft mijn vriend dus ook haha 😛 Toen ik hem net leerde kennen was hij echt bang om te vliegen, kreeg hij helemaal zweetvoeten et cetera. Inmiddels is hij daar overheen, maar als we dan turbulentie hebben of een ruw landing knijpt hij wel even flink in mijn hand 😉

• Teddy 08/11/14 op 22:36

Klinkt echt geweldig! Die foto’s zijn ook prachtig!

• Cynthiiaa 08/11/14 op 19:30

Wauw, wat ontzettend gaaf zeg! Vervelend van de tickets, maar hey, zo te horen heb je het wel naar je zin. 🙂 Geniet er nog van dame! Love de pictures, vooral de foto uit het vliegtuig, adembenemend.

• Anouk 08/11/14 op 18:35

Wat vervelend van alle gedoe rondom de tickets, maar gelukkig is alles goed gekomen! Miami ziet er echt geweldig uit 🙂 xo

• Madeleine 08/11/14 op 17:48

Wauw, wat een mooie foto’s. Heerlijk!!!!!

• darcy 08/11/14 op 15:09

Aaah wat vervelend van het gedoe met die tickets wel prachtige foto’s!

• Nicetobeout 08/11/14 op 14:01

Geweldig wat een avontuur!

• Liese 08/11/14 op 10:28

Jammer van het gedoe met de tickets, maar wat een zaaaaaaaalige vakantie 🙂 Ik wil ook graag eens naar Florida 🙂

• Felicia Rodrigues dos Santos 08/11/14 op 09:14

Prachtige foto’s! Ziet eruit als een heerlijke trip.

• Manon 07/11/14 op 15:43

prachtige foto’s !!

• Marion 07/11/14 op 13:38

Ooh wat zou ik dit allemaal ook graag willen doen!!

• darcy 07/11/14 op 13:15

ziet er gezellig uit en wat een prachtige foto’s!

• Sas 07/11/14 op 13:02

Lijkt me een heerlijke trip! Mooie foto’s staan er in dit artikel 🙂

• Svenja 07/11/14 op 12:59

Wat een heerlijk verslag en prachtige foto’s! Leuk ook dat jullie een adresje via AirBnB hebben geboekt, hadden mijn vriend en ik ook in Londen gedaan, echt super ideaal!

• Shanti 07/11/14 op 20:38

Ja echt ideaal! En als je de locatie ziet waar we zaten.. heb in diezelfde buurt ook voor hotels gekeken en dan waren we voor 1 nacht meer kwijt dan nu voor 2 nachten! Plus nu hadden we ook nog eens allerlei tips van een local gekregen!