Travel

Roadtrip Florida #7 Daytona Beach

17 december 2014
Avocado cafe Daytona

Na ons bezoek aan Universal Studio’s stond er nog één ding op onze wishlist: een bezoek aan Cape Canaveral. We hadden nog drie hele dagen voor we terug naar huis moesten en dus “tijd over”. Na een blik op de kaart besloten we richting Daytona Beach te rijden, waar we twee dagen zouden verblijven om vervolgens op zondag Cape Canaveral te bezoeken. Op vrijdagochtend reden we dus vanuit Orlando richting Daytona Beach en na een ontbijt bij IHOP (waar mijn pancakes dit keer tweemaal zo groot waren) stopten we onderweg bij de prachtige Gemini Springs. Een park met twee prachtige, heldere waterbronnen en ontzettend mooie natuur. We maakten een lange wandeling en genoten van al het moois, om vervolgens onze route naar Daytona Beach te vervolgen.

Gemini Springs Florida

Eenmaal aangekomen in Daytona bleek er in het centrum een evenement met oldtimers te zijn, tot groot genoegen van vriendlief die zichtbaar genoot. En toegegeven: ik vond het ook niet heel vervelend. Na wat gegeten te hebben vervolgde we onze weg naar de Daytona International Speedway, want je kunt Daytona niet bezocht hebben zonder de speedway en de wereldberoemde stranden te hebben gezien. Met een tour namen we een kijkje achter de schermen bij de wereldberoemde racebaan en we hadden geluk, want net vandaag werd er op de baan geoefend waardoor we konden ervaren hoe ontzettend hard de auto’s gingen. Deze tour is trouwens echt zijn geld waard, voor de prijs die je betaalt krijg je ontzettend veel te zien en ontzettend veel informatie! Na de tour reden we naar een naastgelegen mall waar ik bij Macy’s heel erg veel pasde, maar het was het allemaal net niet. Uiteindelijk liep ik de winkel met alleen een jurkje uit en reden we richting ons hotel, aan het strand. Tijd om in te checken, op te frissen en richting de pier van Daytona Beach Shores te gaan om iets te eten. We eindigden in een beetje een fout restaurant, wat helemaal aangekleed was in het thema van races (inclusief tafels in raceauto’s), maar de pizza was lekker en dat is het belangrijkste. Na het eten liepen we over de pier en vermaakten ons in een gaming hall. Er ging 10 dollar in de wisselmachine en alle kwartjes die daar uitkwamen gingen op, bloedfanatiek waren we! We hebben echt de grootste lol gehad en als twee kleine kinderen staan meppen op mollen, clowns omgegooid en muntjes geflipt. Ontzettend leuk dus! We deden nog een drankje op de pier en gingen vervolgens weer terug naar ons hotel.

Daytona Oldtimer

Daytona International Speedway

Daytona gaming hall

De volgende dag begonnen we naast het zwembad en op het strand. We brunchten bij een nabij gelegen typisch Amerikaanse diner en halverwege de middag besloten we Daytona in te gaan. Er zou een barbecue- en bierfestival zijn, maar dit viel een beetje tegen: het waren ongeveer 4 kraampjes. Na een rondje gelopen te hebben eindigden we uiteindelijk bij een ontzettend leuk en gezellig eetcafé, waar we genoten van een overheerlijke late lunch.

Avocado cafe Daytona

Ik probeerde vriendlief al een paar dagen over te halen om te gaan midgetgolfen en het was mij eindelijk gelukt, dus na onze late lunch reden we in de namiddag naar een midgetgolfbaan. Ik bakte er helemaal niks van en werd dan ook zwaar ingemaakt, maar leuk was het wel! Na het midgetgolfen reden we weer terug naar de kust, waar we bij een ontzettend leuke strandtent cocktails (en biertjes) dronken. Ons idee was eigenlijk om hier ook te dineren, maar het was hier zó ontzettend druk dat we besloten richting de pier te lopen en daar iets te zoeken. We maakten een flinke strandwandeling, genoten van de laatste zonnestralen en eindigden uiteindelijk bij Bubba Gump (ja, die keten is inderdaad gebaseerd op Run Forrest Run). Het personeel zit helemaal in het thema en je kunt zomaar ineens overdonderd worden met quizvragen! Ik bestelde een viscombinatie en die bleek ontzettend lekker te zijn. Na het eten haalden we bij Dunkin’ Donuts nog een aantal donuts, die we op ons hotelbed met de TV aan opaten. Beetje fout, maar o zo lekker.

Midgetgolfen

Roadtrip Florida #3 Everglades
Roadtrip Florida #2 The Keys
Roadtrip Florida #1 Miami
The Florida Bucketlist – Wat deed ik wel en niet?

Dit vind je waarschijnlijk ook leuk

• Kiss & Make-up 28/02/15 op 18:52

Aw, wat een leuke recap! <3 Vind jullie allebei super cute ook. De westkust van Amerika heb ik al bezocht maar de oostkust nog nooit.

• Jennifer 23/12/14 op 21:05

Nogmaals supergaaf! Die eerste foto is echt supermooi!

• Laura 17/12/14 op 22:38

Wat een leuke foto’s! Ik wil ook graag een keer die kant op:)

xx Laura

• Petra 17/12/14 op 21:43

Wat een heerlijke trip. Ooit hoop ik met mijn gezinnetje ook door Amerika te toeren. Manlief zou dan ongetwijfeld een van de vele oldtimer shows willen bezoeken. Die is fan van american muscle cars.

• Laura 17/12/14 op 17:31

Wat een mooie foto’s! Het lijkt me daar echt zo leuk. Ik zou graag ooit nog een roadtrip door Amerika willen doen maar voorlopig blijft het bij dromen.